Burada sponsorluğun yapılmasının nedeni, kuruluşun veya organizsyonun anlaşılması, tanınması ve halkta iyi niyet oluşturulmasının sağlanmasıdır.
İyi Niyetin Oluşturulması:
Günümüzde artan rekabet ortamı içerisinde faaliyet gösteren firmalar, rekabette rakiplerini geride bırakabilmek için, çeşitli yöntemler kullanmaktadır. Bu yöntemlerden biri olan sponsorluk faaliyeti ile firmalar, topluma karşı olan sorumluluklarını, kuruluş amaçları ile bütünleştirerek, firmalarının sosyal sorumluluklarını yerine getirmektedirler. Firmalar ne kadar yaptıkları yardım ve sponsorluk faaliyetlerini toplumsal sorumluluk olarak aktarsalar da, bu faaliyetlerinden bir karşılık beklemektedirler. Sponsorluk faaliyetlerinin karşılıklı beklentilere dayandığını göz önüne alırsak, yapılan her faaliyette firmalar kendileri lehine bir beklentide bulunmaktadırlar. İyi niyet oluşturulması bakımından halk, toplumsal ihtiyaçlara duyarlı olan firmalara karşı hassasiyetle yaklaşmakta ve bu faaliyetleri desteklemektedirler.
Dünya üzerinde yapılan birçok sponsorluk faaliyetinde firmalar iyi niyet oluşturabilmeye çalışmışlar, bu amaçla yüksek bütçeler ile iyi niyet sponsorlukları geliştirmişlerdir. Yapılan araştırmalar, halk kitlelerinde iyi niyet oluşturan firmalarının ürünlerinin, halk kitleleri tarafından güvenilir ve olumlu bulunduğunu kanıtlamışlardır.
Kurum İmajını Desteklemek:
Yaptıkları çeşitli sponsorluk faaliyetleri ile firmalar halk kitlelerinde iyi niyet oluşturmakta, bunun yansıması olarak da, firmalar ile ilgili olarak halk kitlelerinde olumlu imaj oluşturulmaktadır. Bu sayede halk kitleleri üzerinde olumlu imaj oluşturan firmalar, faaliyet alanlarını daha rahat bir şekilde genişletebilmektedirler. Sponsorluğun önemli bir niteliği, kuruluşun imajını desteklemektir. Günümüz toplumunda bir markanın uzun süreli başarılı olmasında imaj oldukça önemli bir yere sahiptir. Çünkü bir şirketin yapmış olduğu bir faaliyet veya yenilik bir süre sonra diğer firmalar tarafından da taklit edilebilmektedir. Bu durumda markanın veya firmanın faaliyetlerini sürdürmesinde imaj ön plana çıkarak, faaliyet alanı dışında yapmış olduğu faaliyetler ve toplumun ihtiyaçlarına olan duyarlılığı insanlarda firma hakkında olumlu bir duygunun oluşmasına neden olmaktadır.
Kurum Kimliğini Pekiştirmek:
Kurum kimliği, bir kuruluşun fiziksel olarak nasıl tanındığıyla ilgilidir. Herhangi bir kuruluşun yapmış olduğu sponsorluk faaliyetinde kuruluşun adını duyurmak için kullandığı materyellerde (afiş, bez pano, broşürler vs.) kurum kimliğini temsil eden logo, renk, yazı karakteri ve fiziksel unsurların kullanılması hedef kitlenin kuruluşu kurum kimliğiyle tanımasına katkıda bulunur. Fakat kullanılan bütün görsel materyellerde kuruluşun kullandığı kurum kimliği unsurlarının bir bütünlük içinde olması gerekir. Kalıcı bir kurum kimliğinin oluşabilmesi için kurum kimliği ögelerinin sıkça değiştirilmemesi gerekir. Sponsorluk, kullanılan kurum kimliği ile halkın kuruluşu tanımasına katkıda bulunaktadır.
Kuruluşun İsmini Tanıtma:
Firmaların bilinirlikleri ile ilgili olarak en önemli husus onların isimleridir. Firmalar isimleri ile halk kitlelerince tanınmakta ve algılanmaktadırlar.
Günümüz ekonomik koşulları içerisinde firmalar, faaliyette bulundukları çevrelere ile sürekli bir etkileşimde bulunmakta, kendilerini en etkili şekilde çevrelerine tanıtabilmektedirler. Bu noktada, bilinirlikleri yüksek olan firmaların, buna bağlı olarak ürünlerinin de bilinirlikleri yüksek olacak ve bu sayede pazar ortamlarında bir artı elde edilecektir. İmaj oluşturabilme bazlı olarak yapılan faaliyetlerde de isim, oluşturulacak firma imajının en önemli basamağını temsil etmektedir. Kuruluşlar çalışmalarını sürdürmek, ürettiği ürün ve hizmetleri satmak ve bunlardan da bir gelir elde etmek amacıyla faaliyetlerini sürdürürler. Şirketlerin bunları gerçekleştirebilmesi için toplumda tanınması ve kendine bir yer edinebilmesi gerekir. Sponsorluk aracılığıyla kuruluşlar bu isteklerini gerçekleştirebilirler. Bir kuruluşun yapmış olduğu sponsorluk faaliyetinin haber olarak basında ve televizyonda yer alması sponsorun isminin okuyuculara ve izleyicilere duyrulmasını sağlar. Haberle birlikte televizyon kameralarının reklam içeren sponsorun isminin yer aldığı pano, pankart, reklam tahtasını da alması sponsorun isminin duyrulmasına katkı sağlar.
Misafirperverlik ve Personel ilişkilerini Geliştirmek:
Yapılan çeşitli sponsorluk faaliyetleri ile hedef kitlelerine ulaşabilmeyi başaran firmalar, hedef kitlenin çeşitli kesimlerinden mensupları ağırlanarak, kuruluş ile müşteriler arasında yakın ilişkiler geliştirilebilmektedir. Önemli insanlar ile tanışabilmek ve bu insanlar ile olan ilişkileri geliştirebilmek için yapılan eğlence olayları, sponsor kuruluş için önemli bir çalışmadır. Çeşitli faaliyetler ile davet edilen fikir önderleri, kamu yetkilileri, hükümet görevlileri gibi kimseler ile misafirperverlik anlayışı bünyesinde fikir alış-verişinde bulunmak ve ittifaklar oluşturabilmek, firmalara önemli katkılarda ve desteklerde bulunmaktadır. Ayrıca çeşitli şekillerde yapılan sponsorluk faaliyetleri ile kuruluş içerisinde farklı kademelerde faaliyette bulunan elemanlar arasındaki ilişkiler de geliştirilebilmekte, davetliler arasında fikir ve görüş alış-verişi mümkün kılınmaktadır. Bu sayede üst yönetim alt kademeye bir baskı yapmadan isteklerini yumuşak bir şekilde aktarabilmekte, alt kademe ise, istek ve beklentilerini, bir başkaldırma niteliğine bürünmeden iyi niyet anlayışı çerçevesinde aktarabilmekte, bu sayede farklı kademelerde, farklı görevlerde bulunan personel arasında bir bütünleşme sağlanabilmektedir. Yapılan önemli sponsorluk faaliyetleri ve bu faaliyetlere davet edilen önemli kişiler, çalışanların firma içerisinde önemli işler yaptıklarına olan inançlarını arttırmakta, bu sayede personel arasında motivasyon düzeyi artmakta, kendini önemli bir firmanın parçası olarak gören personelin işine ve kurumuna olan bağlılığı yükselmekte ve bunların sonucu olarak kurumsal verimlilik düzeyi yükselmektedir.
Gazetecilerin ilgisini Çekmek:
Yapılan sponsorlu faaliyetlerin temel amaçlarından birisi de, geniş halk kitlelerine ulaşabilmek için medyada yer alabilmektir. Büyük maddi kaynaklar ayrılarak yapılan tanıtım faaliyetleri eğer geniş kitlelere ulaşamamış ve basında yer alamamış ise faaliyetler boşuna gerçekleştirilmiştir. Bu noktada gazeteciler ve basın mensuplarının ilgisi firmalar için önemli noktadadır. Çoğu sponsor firma, etkinlikleri bünyesinde gazetecilere çeşitli ödüller dağıtmıştır. Bu sayede basının ilgisini çekebilmiş, firma adı ve etkinlik basında haber olarak yayınlanabilmiştir.
www.anadolu.edu.tr
0 yorum:
Yorum Gönder