1 Ağustos 2013 Perşembe

Kurumsal İtibar Ölçümünde Kişiselleştirme Metaforu

Özet

Ölçülemeyen yönetim fonksiyonlarının uzun vadeli ve etkin bir şekilde yürütülemeyeceği noktasından hareketle, fonksiyonel bir  itibar yönetimi için itibar ölçümü  şart görülmektedir. Çalışma,  itibar ölçümünün çalışanlar ve müşterilerle bir bütün olarak ele  alan yaklaşımları ve “kurumsal kişilik skalasını” referans alarak  örnek bir itibar ölçümü gerçekleştirmiştir. Araştırma, BTA  Havalimanları Yiyecek ve  İçecek Hizmetleri’nin itibar ölçümü için Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalinin bütün çalışan ve müşterilerini kapsamaktadır. Sonuç olarak, kurumsal kişilik
skalasında temsil edilen kırk dokuz maddelik insan sıfatına ait yedi faktöre ilişkin ortalamalar tespit edilmiştir.  Ayrıca iki gruba  ait ortalamaların farklılık gösterdiğine dayanan hipotezleri de test etme imkanı bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Kurumsal itibar, kurumsal kişilik skalası, kişiselleştirme metaforu, BTA, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali.


0 yorum:

Yorum Gönder