12 Temmuz 2013 Cuma

Hep Yeni Müşteri Hep Yeni Müşteri

Günümüzde çok çeşitli yeni müşteri kazanma çabaları görüyoruz. Bu çabalar genellikle tek bir amaçla tasarlanıyor, o da yeni müşteri kazanmak. Ne var ki, çoğu kampanya bir açısı eksik şekilde, tasarlanıyor. Örneğin, bir internet servis sağlayıcının yeni üyelikte mevcut paket fiyatından daha az ücretle paketler önermesi ya da hediyeler vermesi gibi. Ya da bir otomotiv markasının yeni araç alımlarında bazı özellikleri ücretsiz paylaşması gibi. Daha başka o kadar çok örnek var ki!
Şirketler büyümek için yeni müşteri kazanmaya çalışıyorlar. Buna bir itirazım yok, hatta sadece şirket bakış açısıyla gayet de mantıklı görünüyor ama bir de olaya o markaların mevcut müşterisi olan tüketiciler açısından bakalım.
Siz belki de yıllardır o digital platforma üyesiniz ve iyi-kötü paketlerini kullanıyorsunuz. Sevgili markanız, yeni bir kampanya ile yeni müşterilere hem kurulumu ücretsiz yapıyor hem de örneğin, 1 sene boyunca avantajlı fiyatlar sunuyor. E ama siz aptal mısınız ki, paketi yüksek fiyatlardan ödüyorsunuz. Hem de kaç senedir! Hatta şirketin çağrı merkezi ile görüşüyorsunuz, durumu anlatıyorsunuz, size akıl da veriyorlar, üyeliğinizi iptal ettirin ertesi gün yeniden başvurun diye. Güler misiniz, ağlar mısınız?
Bunu yeni markalar, küçük şirketler yapsa bu kadar bozulmayız aslında; çünkü, onlar yenidir, düşünemediler, küçüktür bu çok arka planda kalmıştır, deriz. Ama ne yazık ki, öyle değil. Bunların büyük bir kısmının gayet de ülkenin önde gelen şirketlerinin uygulamaları olduğunu görüyoruz.
Olayın bir de bütçesel boyutu var. Yıllardır pazarlama guruları söyleyip duruyorlar, yeni müşteri kazanmak mevcut müşterileri korumaktan daha maliyetli, diye. Yeni müşteriye kendilerini tanıtmak için sürekli reklam yapmak veya böyle kar marjını azaltan kampanyalar düzenlemek maliyetli işler. Üstüne üstlük bu kampanyalarla müşteri veritabanına katılan bu kişilerin ne kadar karlı müşteri olacağını bilmiyorlar bile. Belki de neden onları müşteri yapmak istediklerini bile bilmeden, hiç tanımadıkları, aralarında herhangi bir bağ kurulmamış bu yeni gelecek müşteriye, zaten müşterisi olduğu, ürün/hizmetlerinden yararlandığı, hatta belki çevresine de o markayı tavsiye eden mevcut müşterilerine verdiklerinden daha fazlasını veriyorlar.
Unutmayalım, sürdürülebilir bir karlı büyüme için mevcut müşterileri elde tutmaya odaklanılmalı. Gelecek orada.



en → tr
Çeşitli

0 yorum:

Yorum Gönder