4 Mayıs 2013 Cumartesi

Şikayetlerin Kısıtlayıcı Faktörleri: Turistlerin Belirgin Şikayet Etme Davranışları

Özet
Diğer literatürü  yaklaşık  kırk  yıllık  yayınlardan  oluşmaktadır.  Turizmin  yeni  bir  disiplin  olması  nedeniyle,  bilimsel  anlamda  araştırma  ve  çalışmalarda  bulunan  turizm  akademisyenlerinin  uzmanlık  alanları  çoğunlukla  diğer  disiplinlerden  oluşmakta  ve  bu  yüzden  turizm  fenomenini  açıklamak  için  kendi  birikimlerini  kullanmaktadırlar. Bu tüketici  davranış  teorilerini  kullanmaya  başlamalarını  açıklayabilmektedir.  Şikayet  etme  davranışı  da  buna dâhildir.  Bu  makale  (I)  tüketicilerinin  şikâyet  etme  davranışlarını  şekillendiren  endüstrinin  bu  kendine  özgü
özelliklerini literatürün  detaylı  incelenmesi  turistleri  müşterilerden  ayıran  beş  yapının  (zaman,  katılım,  iletişim,  yakınlık  ve  tatil  duygusu)  farklılık  yaratıyor  olabileceğini  göstermiştir.  Konuyla  ilgili  literatürden  önemli  bulgular  bölümünden sonra bu yapıların tanımları ve bunların akademik ve endüstriyel çıkarımları sunulmuştur.

0 yorum:

Yorum Gönder