Özet
Diğer literatürü yaklaşık kırk yıllık yayınlardan oluşmaktadır. Turizmin yeni bir disiplin olması nedeniyle, bilimsel anlamda araştırma ve çalışmalarda bulunan turizm akademisyenlerinin uzmanlık alanları çoğunlukla diğer disiplinlerden oluşmakta ve bu yüzden turizm fenomenini açıklamak için kendi birikimlerini kullanmaktadırlar. Bu tüketici davranış teorilerini kullanmaya başlamalarını açıklayabilmektedir. Şikayet etme davranışı da buna dâhildir. Bu makale (I) tüketicilerinin şikâyet etme davranışlarını şekillendiren endüstrinin bu kendine özgü
özelliklerini literatürün detaylı incelenmesi turistleri müşterilerden ayıran beş yapının (zaman, katılım, iletişim, yakınlık ve tatil duygusu) farklılık yaratıyor olabileceğini göstermiştir. Konuyla ilgili literatürden önemli bulgular bölümünden sonra bu yapıların tanımları ve bunların akademik ve endüstriyel çıkarımları sunulmuştur.
0 yorum:
Yorum Gönder