5 Mayıs 2013 Pazar

Kamu Kurumlarında Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü

ÖZET
Kamu yönetiminde bir halkla ilişkiler çalışması olarak vatandaş memnuniyeti ölçümü son derece önem arz etmektedir. Vatandaşların memnuniyet düzeylerini tespit etmek ve beklentilerini karşılamak vatandaş memnuniyeti ölçümlerinin temel amacıdır. Bu çalışma kapsamında Elazığ Valiliği örneğinde vatandaşların aldığı hizmete ilişkin memnuniyet düzeyleri ölçülmüştür. Araştırmada anket yöntemi uygulanmış ve toplam 440 kişi ile görüşülmüştür. Çalışma sonucunda vatandaş memnuniyeti düzeyinin, çoğunlukla personel kaynaklı etkenlere bağlı olarak, düşük olduğu belirlenmiştir.

ABSTRACT
Citizen satisfaction measurement as a public relations practice is so important in public administration. Citizen satisfaction measurements’ main purpose is to determine level of citizen satisfaction and to perform expectations. Within the scope of this study, measured level of citizens satisfaction about service bought in the case of Elazığ Governor. In the research, survey method was applied and interviewed total 440 people. As a result of study, determined that level of citizen satisfaction is low mostly related with sourced personnel factors.
Keywords: Public Relations, Citizen Satisfaction, Governor of Elazığ.

0 yorum:

Yorum Gönder